Sterke reputatie, betere resultaten.

_Innovatief vermogen wordt beloond.

Elk jaar publiceert het Reputation Institute een reputatie ranking van de 30 grootste Nederlandse bedrijven. De koploper in 2016 is voor de negende keer Philips. In deze hoge notering wordt Philips beloont voor haar innovatief vermogen en de relevantie van de producten die zij leveren. De financials en bijvoorbeeld Shell scoren niet best. Percepties over hun producten, diensten en financiële prestaties zijn nog steeds positief, maar de evaluaties over milieuvriendelijkheid, ethiek en eerlijk zijn in zaken zijn echt onvoldoende.

Reputatie legt een emotionele verbinding tussen organisatie en belanghebbenden. Hoe beter je reputatie hoe meer mensen:

  • Bereid zijn om je dienst af te nemen
  • Je organisatie aanbevelen
  • Iets positiefs over je zullen zeggen
  • Erop vertrouwen dat je de juiste keuzes maakt
  • Je zouden verwelkomen in hun lokale gemeenschap
  • Hoe meer mensen voor je willen werken en hoe meer mensen in je willen investeren

Research: Reputation Institute 2016